





 
 















|
Velkommen til Norsk Solarieforening
|
Norsk Solarieforening representerer solariebransjen i Norge, både ovenfor myndigheter nasjonalt, samt i ESA (European Sunlight Association). Forsiktige anslag tyder på at vi representerer minst 80% av solariemarkedet i Norge, direkte eller indirekte.
NSF’s filosofi er at ved kunnskap om lover og regler, samt informasjon om rett soling, vil bransjen kunne tilby trygg og sikker sol til våre kunder. NSF ønsker å ha best mulig relasjon til myndighetene, i Norge representert ved Statens strålevern. Gjennom dialog kan bransjen bedre bli i stand til å oppfylle de retningslinjer myndighetene stiller, og videre kan bransjen bidra med kunnskap om hvorledes ”ting fungerer i praksis.” |
 |
|
Spesial tilbud til medlemmer og støttespillere.
Norsk Solarieforening har inngått ett samarbeid med helsemagasinet VOF.
Som leser av VOF vil du holdes oppdatert på forskning, politiske debatter og fakta om et stort og interessant fagfelt.
VOF baserer seg på en evolusjonær tankegang hvor vi bl.a. er positive til et langt høyere inntak av vitamin D enn myndighetene anbefaler, og vi ser også positivt på bruk av godkjent solarium i vinterhalvåret.
les mer om foreningsabonnementet | www.vof.no
|

|
|
Statens strålevern er myndighetsorgan for godkjenning og bruk av solarier i Norge, i henhold til lov av 12. mai 2000 nr. 36 og tilhørende forskrift av 21. november 2003 nr. 1362 om strålevern og bruk av stråling.
Virksomheter som selger, leier ut eller har solarier tilgjengelig for bruk (i solstudio, treningsstudio, frisørsalong, arbeidsplass eller lignende), skal melde dette til Statens strålevern. Dette kan gjøres elektronisk: http://kilderegistrering.stralevernet.no
Last ned Informasjonsplakat fra Norsk Solarieforening:
50x70 cm | A3 | A4 |

|
|
|
(30.03.2010)
Solen- vår beste venn
Se årets viktigste film her. |
 |
(Brussel, 23. oktober 2009 (ESA)
Dermatologer revurderer sitt syn på sol
Les mer> |
|
(Fritt Helsevalg 13.06.2009)
Vitamin D kan redusere kreft med 60 prosent.
Nyheten kom via den kanadiske avisen The globe and mail, som om morgenen fredag 9. juni skrev at resultatene av forskningen fra Creighton-universitetet ville bli offentliggjort samme ettermiddag – og den kanadiske kreftforeningen ville gi en uttalelse der de anbefaler folk å ta D-vitamin som beskyttelse mot kreft.
Les mer> |
|
|
|